مصاحبه آرشیو خبر ها
كریـــم رونالدو در یووه كیست؟!

كریـــم رونالدو در یووه كیست؟!

 

مهم‌تر از نام نهاییِ مهاجم میانی یووه، فضا و تأثیری است كه می‌تواند در بهبودی گلزنی كریستیانو رونالدو ایجاد كند. ستاره پرتغالی یووه كه روزگاری از همبازی فرانسوی‌اش در رئال به عنوان بهترین مكمل گفته بود این روزها چشم به راهِ كریم بنزمایی دیگر به یوونتوس است؛ انتظاری كه بازیكن مهجور سالهای نه‌چندان دور یووه معتقد است با انتقال فوروارد بوسنیایی جالوروسی به تورین به پایان خواهد رسید.

 

مارچلو استیگاریبیا وینگر چپ یوونتوس در فصل به یاد ماندنی 2011‐2012 پس از كسب نخستین قهرمانی یووه پس از بازگشت دوباره به رقابت‌های سری A، حدود 7 باشگاه دیگر را تجربه كرده است اما بدون شك بیانكونری محبوب‌ترین تیمی است كه او فرصت بازی در آن را یافت. او در برنامه Cose di Calcio و گفتگو با میركو دی‌ناتاله كه از Radio Bianconera پخش شد، می‌گوید: «از یك ماه و نیم پیش به اروگوئه آمده‌ام و با تیم دپورتیوو مالدونادو تمرین می‌كنم؛ اما هنوز تصمیمی برای ادامه دوران فوتبالم نگرفته‌ام. من در جوانی با ایتالیا آشنا شدم؛ شاید بد نباشد دوباره به فوتبال این كشور بازگردم. » استیگاریبیا 18 بار فرصت بازی با لباس یووه نصیبش شد و در این تیم بود كه تنها مقام قهرمانی‌اش در فوتبال را به همراه بیانكونری تجربه كرد؛ خاطره‌ای شیرین كه شاید بار دیگر در دوران ورزشی‌اش تكرار نشود. او در این برنامه رادیویی چنان از یوونتوس سخن گفته كه به وضوح دلدادگی‌اش به غول‌های تورین در جای‌جای آن دیده می‌شود.

 

 

این روزها همه نگاه‌ها به بازار نقل و انتقالات است و كمتر كسی حواسش به لحظات باقیمانده تا شروع رقابت‌های سری A و نخستین دیدار یوونتوس مقابل سمپدرویا است. شما انتظار چه بازی را دارید؟

 

بازی بسیار دشواری خواهد بود. سمپدوریا در بازی‌های دوستانه‌اش عملكرد خوبی از خود نشان داده و به نظر می‌رسد با فرم خوبی پا به مسابقات این فصل می‌گذارد. یوونتوس هم با مربی و سیستم جدیدش در خانه اولین بازی فصلش را برگزار خواهد كرد. چشم‌های زیادی به این بازی دوخته شده و خیلی‌ها دوست دارند یووه جدید را تماشا كنند.

 

واقعاً هم همینطور است؛ كنجكاوی‌های زیادی در مورد عملكرد آندره‌ا پیرلو به عنوان مربی وجود دارد. به عنوان كسی كه هم‌بازی او بوده، آینده او در تورین را چگونه پیش‌بینی می‌كنید؟

 

آندره‌ا توانایی انجام كارهای بزرگ را دارد. او مسئولیت بزرگی را برعهده گرفته اما در مقابل تیمی كه عهده‌دار هدایتش شده نیز مملو از بازیكنان بزرگ و باكیفیت است. پیرلو یك حرفه‌ای به تمام معنا است و مطمئنم كه این استعداد را در نقش جدیدش نیز به خوبی اثبات خواهد كرد و چهره‌ای درخشان به دنیای سرمربی‌های فوتبال اضافه خواهد شد.

 

بهترین پرتره‌هایی كه از او به عنوان یك هم‌بازی در ذهن‌ دارید، چه تصاویری است؟

 

او بازیكنی استثنایی، با انرژی مثبت و البته متواضع بود. همه او را به چشم یك قهرمان بزرگ نگاه می‌كردند؛ ستاره‌ای كه تمایلش به پیروزی در تمرینات و رختكن به وضوح حس می‌شد. آندره‌ا یكی از همبازی‌هایی است كه اتفاقاً با مطبوع‌ترین خاطرات در یادم مانده است.

 

اما خیلی‌ها معتقدند پیرلو كمی جدی و خشك به نظر می‌رسد!

 

بله! شاید از بیرون كمی عبوس به نظر برسد اما در واقعیت كاملاً برعكس است؛ اتفاقاً او بسیار شوخ‌طبع بود.

 

در روزهای اخیر ژكو نزدیك‌ترین احتمال برای پر كردن جای خالی گونزالو هیگواین در یووه بوده. او را در لباس بیانكونری چگونه می‌بینید؟

 

ما در مورد یك بازیكن بزرگ صحبت می‌كنیم؛ یك قهرمان بزرگ. مطمئنم رونالدو با حضور ژكو دیگر مشكلی برای گلزنی نخواهد داشت. حضور ژكو برای كریستیانو یادآور كریم بنزما در رئال‌مادرید خواهد بود. فراموش نكنید كه ژكو در سالهای اخیر عملكرد بسیار خوبی در فوتبال ایتالیا داشته و بعید است این روند به آسانی متوقف شود. مهاجمی مانند ژكو می‌تواند به یوونتوس در راه رسیدن به اهدافش كمك كند.

 

بعضی از هواداران رویای جذب همزمان ژكو و سوارز را نیز در سر می‌پرورانند. آیا می‌توان به چنین شوكی دل بست؟

 

سوارز مناسب‌ترین وارث برای جایگزینی هیگواین بود. اما بعید می‌دانم یووه بخواهد دو شماره 9 در تیمش داشته باشد. با این حال اگر این اتفاق بیافتد، یووه خط حمله‌ای قدرتمند در اختیار خواهد داشت.

 

اگر اجازه بدهید به یكی دیگر از بازیكنان آمریكای جنوبی یووه بپردازیم؛ آرتو ملو.

 

هرچند كمتر نمایش‌های او در بارسلونا را به خاطر دارم اما بازی‌هایش در گرمیو برزیل به خوبی یادم است. او در این تیم فوق‌العاده بود. اغلب ما مقایسه او با اینیستا را شنیده‌ایم؛ من فكر می‌كنم او در فوتبال ایتالیا و باشگاه یوونتوس بتواند این قیاس را جامه عمل بپوشاند.

 

یكی دیگر از هم‌تیمی‌های سابق شما به زودی چمدان‌هایش را به مقصد ایتالیا خواهد بست. از آرتورو ویدال صحبت می‌كنم كه در آستانه پیوستن به اینتر است.

 

بله من هم خبر پیوستن او به اینتر را شنیده‌ام. آرتورو یك قهرمان بزرگ است و می‌تواند در اینترِ كونته عملكرد خوبی از خود نشان دهد. امیدوارم فوتبال ایتالیا یكبار دیگر به مقصد محبوب بازیكنان آمریكای جنوبی تبدیل شود.

 

رقابت‌های این فصل را چگونه پیش‌بینی می‌كنید؟

 

یوونتوس همیشه دست برتر را در سری A دارد. آنها از نظر تیمی بهتر و ساختاری قدرتمندتر از سایر باشگاه‌های ایتالیایی دارند. اما امسال سری A می‌تواند روی درخشش 5 الی 6 تیم دیگر نیز حساب كند؛ میلان، اینتر، ناپولی، لاتزیو، رم و البته آتالانتا كه در سالهای اخیر همه را شگفت‌زده كرده‌اند.

 

روزی كه به همراه یووه پس از چند سال دور بودن این باشگاه از كسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های سری A، موفق به فتح اسكودتو شدی، فكر می‌كردی كه این روند تا سالهای سال به صورت مستمر ادامه پیدا كند؟

 

راستش نه فكرش را هم نمی‌كردم. نه من كه حتی خوش‍بین‌ترین افراد هم احتمال این تعداد پیروزی و قهرمانی را نمی‌دادند. یوونتوس نمونه‌ای باشكوه و تكامل‌یافته از یك باشگاه بزرگ است. كیفیت بازیكنان شاغل در این تیم هر ساله پیشرفت می‌كند و در همین چند سال دو فینال لیگ قهرمانان اروپا را نیز تجربه كرده‌اند. متوقف كردن این یووه كار دشواری است.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: